23948sdkhjf

Emojis indtager arbejdspladsen – men uden kys og hjerter

Til gengæld giver vi thumbs-up til kollegerne.
66 pct. af danskerne har brugt emojis i deres arbejdsmails, og 75 pct. af os finder det passende over for ligestillede, underordnede eller nærmeste leder.

Til gengæld holder vi igen over for chefen. Det viser en ny undersøgelse fra YouGov og Adobe, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Hele 83 pct. af respondenterne fra undersøgelsen mener, at det enten altid eller sommetider er passende at sende emojis til sine ligestillede kolleger.

Tallet er kun lidt lavere for underordnede kolleger eller nærmeste leder, til gengæld er chefen et no-go: 54 pct. mener, at det enten er upassende eller meget upassende at sende emojis til personer i ledelsen eller bestyrelsen.

- Undersøgelsen peger på, at den uformelle kommunikation, vi er vant til fra kontakt med venner og familie på sms og sociale medier, i høj grad sætter sit præg på vores omgang med kollegerne. Emojis er en nem måde at gøre sine e-mails mere personlige på, hvilket mange godt kan lide. Det er derfor også interessant, at så mange stadig anser det som decideret upassende at sende dem til chefen, siger Imran Afzal, nordisk marketingchef for Adobe Marketing Cloud.

Den klassiske smilende emoji topper listen i forhold til både arbejdsmails og private mails. Thumbs-up er vi også glade for i begge sammenhænge.

Til gengæld undlader vi kysse- og hjerteemojis, når vi kommunikerer med vores kolleger: vi vælger i stedet solbrillefjæset eller det sultne ansigt.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094